ŠkodaBike marathon 2012

Dlouho jsem odolával cyklistickým maratonům. Moc mě nelákalo prodírat se na kole úzkými pěšinami mezi stovkami dalších závodníků. Ale Ruda s Jarkem mě namotivovali a tak jsem se s nimi přihlásil na delší trať (68 km) letošního ŠkodaBike marathonu, který se jel v sobotu 28/04/2012.
Vždy je lepší si novou trať tzv. osahat. I já jsem tak chtěl učinit. Podařilo se mi to až ve čtvrtek před závodem. Ten den jsem dal svou letošní druhou stovku. Trasu jsem projel za necelé 4 hodiny a zbitý jsem byl jako pes. No, říkám si, v sobotu to bude velmi zajímavé!
Na startu se řadíme téměř na samý konec startovního pole. Jarek má sice nějaké tendence cpát se dopředu, ale nakonec stejně projíždíme pod startovním obloukem na "Lenince" bok po boku. Kluci mi však ujíždějí hned za rondlem a já se během prvních kilometrů propadávám až opravdu těsně před samotný chvost pelotonu. Krásně to jde vidět na Skalce. Tipuji, že za mnou je maximálně 50 lidí. Po pár záběrech do sjezdovky lezu z kola. Nemá to cenu - jdu rychleji než okolo jedoucí závodníci a vyjetí by mě stálo přespříliš sil. Navíc je to i bezpečnější. ;) Na kopci nasedám a plynule se zařazuji do proudu. Snažím se hlídat a nesoupeřit s každým kolemjedoucím. Není to lehké, ale vcelku se mi to daří. Pořád si říkám, že závod začne až při cestě z Jakubčovic. Tam mi hlásí 226. místo. Kluky jsem stále neviděl. Na to, kolik mají najeto nebo spíš nenajeto, šlapou pěkně!
Pomalu se prodírám dopředu. Na pěkné asfaltové cyklostezce k Podvihovu dojíždím Jaryna. Něco prohodíme, trochu se potáhneme ale při nájezdu do stoupání ho nechávám za sebou. Na asfaltce k Sedlicím mám smůlu - žádný parťák a tak jedu sólo. Na začátku následného stoupání předjíždím "čokoládovou" ženu (teplo s čokoládou dělá divy) a říkám, si, kolik žen tak ještě může být přede mnou? ... O chvíli později vidím vysokou postavu v dresu Ghost - Mojekolo.cz. Dojel jsem Dana. Trochu překvapen se s ním zdravím a on mě na oplátku žene dopředu. O pár chvil později projíždím lesním úsekem protkaném potůčky, kalužemi a kořeny. Levá noha od kolene dolů je od bláta. No co už. Medituji nad tím, jak je Ruda ve formě. Předjíždím dalšího ze závodníku a ze zamyšlení mě vytrhne pozdrav. Ruda! Vůbec bych ho nepoznal. Po krátkém hovoru se vzdaluji i jemu. Jede se mi skvěle a tak předjíždím další a další borce, což mi dodává další energii.
Na občerstvovačce dobírám vodu a zjišťuji, že se spojila dlouhá trať s krátkou. Dost katastrofa!!!  Už tak jsem předjížděl dost lidí a teď se počet snad ztrojnásobil. Ve sjezdech jsem šel do rizika. Přálo mi štěstí - nesejmul jsem nikoho a neublížil ani sobě. Na aleji z KrPole se mě snažila zahákovat poměrně velká skupinka, ale vzhledem k obrovskému počtu předjížděných závodníků se mi je podařilo v lesíku před planetáriem setřást. Do cíle jsem přijel neuvěřitelně svěží a v euforii. Vyšlo počasí a vyšel i závod - spokojenost na všech frontách. Alespoň z mého pohledu. Ruda k tomu možná dodá pohled diametrálně odlišný - jeho kolo je totiž nyní "v podmínce"! ;)

Výsledky:
001. 02:27:58 Adam Kauer (LysaCupista!)
128. 03:20:01 BOBika
170. 03:31:53 Jarek
Ruda pro defekt a selhaní opravných prostředků dojel s Majdou autem.
Závodu se zúčastnil i Dan Hrubý (v barvách rodinného týmu), ale ve výsledcích jsem ho nenašel. Podle všeho měl mít čas okolo 3:30.

Foto: 1, 2, 3, 4, 5, 6
   

Video z krátké trati:

6 komentářů:

  1. Gratuluju Bobe, na kole to fakt umíš, pěkně sis počkal až bude prostor k závodění, ostatní kluci samozřejmě taky dobře!!!

    OdpovědětVymazat
  2. K umeni mam jeste daleko! Ale uznaní od Tebe - to potesi 2x!!! Diky! ;) BOBika

    OdpovědětVymazat
  3. Bobika je na kole cyklolííííídr, on je prostě jiná kategorie. Potkali jsem se někde před půlkou, a on mi dal 12 minut :-O. Já jsem si vylepšil čas o 20 min. oproti loňsku a když jsem od půlky až do cíle už jen předjížděl, tak jsem si říkal, že Bob a Ruda nebudou daleko. Rudu jsem podkal, jak si hraje s pumpičkou a používá u toho vyjmenovaná slova, které jsem se oficiálně ve škole neučili :-))). Kdybych se nevrhnul na druhé občerstvovačce na ty koblihy, tak jsem to dal pod 3,5 :-(. Fajen to bylo synci :-) Věřím tomu že na nějakém příštím MTB, budeme mít i ženské zastoupení, co holky ?

    OdpovědětVymazat
  4. Skoda te Silesky ... Alespon vam budu na dalku fandit! Snad to vyjde jindy! ;) BOBika

    OdpovědětVymazat
  5. počkej počkej, co to tady čtu? že Rudovo kolo je v podmínce? :-D O tom já nic nevím!!!!!!!!!! Že by skončil s ježděním na kole a věnoval se své ženě? :-) Majda

    OdpovědětVymazat
  6. Ne, toho bych se nebal! ;) Kazen je nutna a pro vysledek je treba! :D BOBika

    OdpovědětVymazat