Ostravský novoroční maraton 2013

datum: 2.1.2013
účast: Stoša (maraton), Berďa (půlmaraton)
místo: Bělský les

     Po třetí v řadě jsem se rozhodl po novém roce absolvovat maraton v Bělském lese. V roce 2011 se zúčastnila i Ivon, ovšem na trati půlmaratonu, společně s Lenkou, která tenkrát běžela za Baláž team. V roce 2012 jsem se účastnil sám a letos mě doprovodil alespoň Berďa na trati poloviční. Prezentace v hospodě U Bohuša proběhla hladce, startovné jsem měl zdarma, trochu jsem se rozhýbal a pak jsme s Berďou vyrazili k  pilinovému oválu.
     Podmínky byly opět ideální, i když o něco chladněji bylo. Po startu jsme vyrazili s Berďou a Liborem Svozilem v pohodovém tempu. Libor o den dřív běžel jiný maraton, takže chtěl jít tak pod 3:40, já jsem taky plánoval tréninkové tempo, ale spíše kolem 3:30. První dvě kola jsme zvládli všichni pohromadě, povídali jsme si o běhání a závodech a podobně. Ve třetím kole začal Berďa trochu ztrácet nebo spíše vědomě lehce zpomalil, aby to v klidu doběhl. S Liborem jsme první půlku zaběhli za 1:43, stále jsem se cítil velmi dobře. V pátém kole Libor na chvíli zastavil a jen na mě houkl, ať pokračuji dál. Tak jsem již běžel sám. Mezitím Berďa dokončil za cca 1:48. Já jsem si to užíval a zkusil v šestém kole zrychlit, abych měl druhou půlku rychlejší. V sedmém kole jsem to sice ještě držel, ale tušil jsem, že už to bude nadoraz. Osmé kolo už bolí dost, nenápadně se mi hlásí křeč v levém zadním stehnu, běžím opatrně, chvíli i přecházím do chůze, snažím se nohu protáhnout. Závěrečné metry již jen odskáču po patách a jsem rád, že jsem v cíli. S výsledným časem kolem 3:23 jsem docela spokojen.
     Berďa svůj novoroční půlmaraton vyhrál, prostě nenašel přemožitele. Já jsem byl celkově 4. a v kategorii 2., včetně čtvrtmaratonců a canicrossu nás bylo cca 15 lidí, čili historicky asi nejslabší počet. Ovšem na příjemném zážitku to neubralo.

výsledky: http://www.ostravskynovorocnimaraton.estranky.cz

4 komentáře:

  1. Gratulace oběma! Skvěle jste nás reprezentovali! A co jste vyhráli?:) Kačenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bonbony, krém, já porůvodce po Ukrajině a Honza víno. :-) Berďa

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Jo jo, taky jsem to zahlédl, ještě týž den před půl sedmou v regionech jsme se mihli. Stoša

      Vymazat