ŠTĚPÁNSKÝ BĚH PORUBOU 2012

datum: 26.12.2012
účast: Kača, Leňa, Keňan, Jarek, Koudy, Ruda, Berďa, Bob, Dalibor, Stoša

     Na tomto tradičním, svátečním běhu jsme se sešli v silném počtu deseti členů oddílu VZS Ostrava. Od rána to vypadalo na velmi hezký jarní den, teplota v plusových hodnotách, sluníčko se také objevilo a celkem se na start postavilo 126 běžců.
     Po startu jsem jako obvykle vyrazil vpřed v přiměřeném tempu. Byl jsem v dobré náladě, nic mě nebolelo a myslel jsem, že bych mohl zaběhnout i slušný čas. Ještě před křižovatkou v Třebovicích jsem ovšem pocítil, že nasazené tempo bylo možná příliš vysoké. Mírně mě to zmátlo, protože jsem se pohyboval ve skupince obvyklých soupeřů. Nicméně jsem pokračoval dál v nasazeném tempu přes Třebky až do Martinova a stále přemýšlel čím to může být, že to dnes tak netáhne jako obvykle. Pak jsem si vzpomněl na článeček na behej.com "Šlápněte včas na brzdu" a uvědomil si, něco pravdy na tom bude. I když se člověk cítí skvěle, podává lepší a lepší výkony, tak prostě někdy to nemusí být úplně ono. Tak jsem se pak již neohlížel na žádné soupeře a prostě si běžel tempo, které pohodlně udýchám. V táhlém stoupání až k Opavské silnici mě postupně dobíhají borci, kteří zřejmě začali trochu klidněji. Ani mě to moc nestimuluje, že bych se měl za někoho pověsit a zkusit to potáhnout. Myslím na to, že je přece krásný den, že to mám jen uběhnout a mít jen takovou tu normální radost z pohybu. Kolem kolejí a nemocnice to vede mírně z kopečka a mě se to zase lehce rozbíhá a jsem opět schopen udržet nějakou tu postavu před sebou. Za křižovatkou u domova sester mě předbíhá Jarek. Správně tuší, že mi to dnes nejede jak obvykle. Jenom tak mimochodem řekne: "Pojď". A já to na chvilenku zkusím, protáhnu krok a zkouším uviset. Ale moc to nejde. Nijak zvlášť ani nebojuju, jako bych to vzdával anebo se mi fakt už nechtělo a byl jsem dost vysílen. Tak na to kašlu, běžím to své a říkám si, že už to nějak doběhnu. Sleduji vzdalujícího se Jardu, jak stupňuje tempo, předbíhá dalšího borce a jak si to dnes užívá on. Do cíle doslova sprintuje. Já dobíhám s několika sekundovou ztrátou, v cíli je mi trochu zle, pocit euforie ani nějak neprožívám, spíše jsem jen takový šťastný a spokojený, že jsem to prostě uběhl. Gratuluji Jarkovi, závěr měl skvělý. Dobíhají další Keňan a Koudy, tvrdí, že mě viděli, že se blížili a měli mě na mušce, a možná kdyby to bylo o něco delší, tak mě dají. Pomyslel jsem si: "Hmm jasně". Závod byl celkově fajn, pro mě lehce nahořklý, protože jsem se meziročně zhoršil o minutku a něco. No a co. Nevadí. Odpočinu si a připravím se zas na něco dalšího.
     Doufám, že ostatní si to užili mnohem lépe a že si splnili nějaké ty osobáčky. Po závodě jsem bohužel spěchal na vlak na chalupu, proto jsem si ani nevychutnal pocity a nálady ostatních. Tak hlavně všichni dobře zrelaxujte, ať si můžeme zařádit na silvestrovské etapě na Lysou.




     

3 komentáře:

  1. Z tebe je, Honzo, filozof! Pěkně jsi to popsal, byl to příjemně strávený den, až na ty hloupé poznámky od Pigiho. :-) Berďa

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě, že máme toho Honzíka, který píše články! Pro mě to byl premiérový závod, trošku sice divný tím, že se běhá mezi paneláky, ale organizace skvěle zvládnuta! Trasu přes silnici nám skoro vždy uvolnili policisté, až si člověk připadal velmi důležitě;)... By mě zajímalo, co si o tom mysleli ti lidé v těch autech!;) Příští rok si ten závod určitě ráda zopakuji! Kačenka

    OdpovědětVymazat
  3. Koukala jsem na výsledky a všichni jste to zaběhli skvěle, i když možná třeba ne úplně podle svých představ... Nejvíc smekám před Kačenkou, ty ses úplně nádherně rozběhala! ivon :-)

    OdpovědětVymazat