Závěrečná etapa Lysacupu

datum: 23.2.2013
účast: Stoša, Wiatr, Poky, Deni, Fido, Jemel, Jarda, Koudy, Ruda, Keňan, Ivon, Dalibor, Lenia, Berďa a doprovod Zuza a Dan se Sabčou

       Tak jsme se dočkali a závěrečná etapa tohoto ročníku Lysacupu je za námi. Nekteří jsou rádi a jiní by i klidně pokračovali ještě dalších pár týdnů. Já si však myslím, že to bylo dostačující a v pohodě si dám pauzu až do listopadu. Ono to však není úplně tak pravda, protože nás obvykle čeká milovaná Lysá koncem května, v červenci, v září při B7 a vůbec tam vlastně čeká den co den.
       V sobotu ráno u Rajské boudy jsme jako tým opět vyrovnali naši maximální účast v počtu 14 borců a borek a taky nás doprovodili na vrchol další kamarádi. Specifikum této etapy byly hendikepy v časech startů jednotlivých výkonnostních skupin. Pro některé to mohlo být výhodné a pro další spíše nevýhodné. Já jsem jako každý rok předpokládal, že spíše klesnu a budu rád, když se udržím v první třicítce. O to větší překvapení pro mě bylo, že se podařilo dokonce o dvě místa zlepšit a zakončit tak letošní ročník na fajné dvacáté pozici. Poté co vystartovala hlavní skupina včetně všech dívek a žen, jsme se seřadili s kluky, co vybíhali s 2,5 minutovým zpožděním. Měl jsem šlušný přehled o ostatních a přemýšlel za koho se asi tak zařadím. Vyběhl jsem za Pokym, ale již před korýtkem jsem se posunul vpřed a zavěsil se na Péťu Škrabánka. Ten je totiž velmi zkušený borec a jeho tempo mi sedlo natolik, že jsem za ním běžel až na vrchol. Postupně jsme předbíhali peleton těch pomalejších a musím říci, že to šlo celkem hladce, ikdyž jsme museli několkrát do hlubšího sněhu. V lesíku za hospodou U Veličků proběhl kolem Tomáš Lichý, mě to nedalo a na chvilinku jsem se vydal za ním. Běžel s takovou lehkostí, že se to nedá ani popsat. Nevydržel jsem ani půl minuty, vystřelila mi tepovka, alespoň mě však dotáhl za Petra Š., který se mi lehce vzdálil. Pak už jsem nic nezkoumal a držel se za svým vodičem. Posléze pod Lukšincem s viditelnou ztrátou na Licháče nás začali dobíhat další elitní borci tzv. pětiminutoví. Za Lukšincem jsme se museli pohybovat kolem první desítky, to byl teda pocit. Na větrech nás s dalším zpoždením dohnalo zhruba pět dalších elitářů a pak už nikdo. Před vrcholem Petr zabral do finiše a já pro jistotu také, neboť jsem nevěděl, jestli mě nechce někdo ještě seknout. Díky hendikepům jsem si tak letos splnil první patnáctku. Největší dík patří samozřejmě Petrovi Škrabánkovi za to, že tak skvěle táhl. Skončil jsem tedy před Wiatrem, ale pokud vemu v úvahu real time, tak byl Martin o dvě minuty zase lepší. Jelikož se však nezúčastnil vyhlášení a nedorazil ani Poky, tak jsem všude chodil a chválil se a chvástal se, že jsem nová týmová jednička, tak jak to mám ve zvyku. Dnes jsem již střízlivý a dobře vím, že do týmové jedničky mám ještě daleko.
       Po etapě jsme si sedli s bandou na čaj a na panáčka do Kameňáku, usušili jsme věci a pak seběhli zpět k Rajské boudě. Tam jsme se rozhodli, že se zajede do Kotelny ve Frýdlantu a že si dáme sauničku, bazének či třeba squash. Pak jsme lupli jedno pivko a jeli do Freuda na oběd, vyhlášení výsledků a pařbu. Jedli jsme a pili jsme a slavili a rozebírali a povídali jsme si o všem možném a hlavně o běhání. Při vyhlášení jsem si zašel i na bednu, kde jsem přebral cenu za Radima Pokyho, který uhájil krásné druhé místo v kategorii 40-50 let. Další bednařkou byla Deni za celkové 2.místo v ženách. Po vyhlášení byla tombola a pak už začala pořádná rokotéka, tak jak to máme všichni rádi. Pařili jsme solidně a snad mluvím za všechny, když řeknu: užili jsme si to super, byla to jízda! Letos to fakt mělo sílu, LC opět zlomil spoustu různých rekordů a vylepšil spoustu různých statistik. Na závěr děkuji všem členům oddílu, za to že běhali a účastnili se a sdíleli se mnou radosti z umístění hlavně v týmové soutěži, děkuji všem ostatním lysacupistům za úžasnou atmosféru při všech etapách a děkuji organizátorům za to, že to skvěle všechno dělají.
       Jo a Milan byl zase nejkrásnější. Tak zas v listopadu nazdar!

Foto ;-)

14 komentářů:

  1. Dobře jsi to, týmová jedničko, napsal. :-) Byla to fajna zima. Už se na vás těším příště a organizátorům Hip hip, hurá! Berďa

    OdpovědětVymazat
  2. Výborný článek ... ale už teď je mi po Lysacupu smutno :) A to i přesto, že mě na podzim až do 4. etapy LC (tedy mé v tomto ročníku první účasti) vůbec nenapadlo, že bych ho mohla odběhat skoro celý ... Koukám na výsledky etap a nostalgicky vzpomínám na zmrlé nožky před startem, občasné krize v serpentinách, astmatické prudůšky a sem tam trápeníčko. Ale i to k tomu patří, přece jen je třeba ty vrcholové endorfiny trošku vykompenzovat :)
    A díky vám všem, že bylo s kým všechny zážitky a radost sdílet :) Včerejší potlesk jsem měla díky vaší podpoře největší ze všech! :) Bylo moc fajn, že se nás nejen na etapách, ale i na VZS akcích, sešlo tolik.
    Zima nám dneškem pomalu končí, možná že i ona čekala na to finále ;) tak si užijte to, co ze sněhu ještě zbylo a na podzim, tentokrát od první etapy - LYSACUP!!!
    Deni

    OdpovědětVymazat
  3. A ještě pochvala všem fotografům a fotografkám za skvělé fotky! Díky :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Co dodat - PECKA TO BYLA!!!
    už se těším se na příští zimu :-D
    ivon

    OdpovědětVymazat
  5. Gratulace Deni a Pokymu k bednovému umístění a dalším spolubojovníkům a bodařům také obdiv, protože bez nich by se VZS neumístila na krásném 6.místě!!! Kač

    OdpovědětVymazat
  6. čaute parto, gratulujem v prvom rade Deni ku krásnemu druhému miestu v ženskej kategórii.Potom k super 6.miestu v tímovej súťaži a vašej jedničke :-) Honzovi ku skvelému posunu nahor...som rád že som kedysi dávno mohol s takýmto borcom bežať B7!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ja sem taky rád že jsem s tebou B7 běžel a doufám že jednou si ještě spolu nějaký extrém dáme. stoša

      Vymazat
  7. Pěkně Stošo! Jen tak dál, ať si můžem příští ročník dát společný cíl, být do pátého místa v týmech!
    Gratulace všem, zvláště pak Deni a Pokymu. Poky - kurde chlape, to bylo o fous:-).

    Wiatr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, příští rok už musíme najet do první pětky. Stoša

      Vymazat
  8. Pěkný článek Stošo a gratulace k výkonu. Ještě větší gratulace Deni k celkovému druhému místu. Šesté místo v týmech je asi maximum, ale když budem na podzim všichni zdraví, tak s novou týmovou jedničkou :-) se můžeme o pětku pokusit. Za sebe všem díky za podporu, ale ke konci v tom sněhu to byl spíše boj. Nakonec to se štěstím kurde vyšlo, ale je pořád co zlepšovat. Proto, jestli bude držet zdraví, první víkend v listopadu zase do toho jdu naplno.
    Poky

    OdpovědětVymazat
  9. No já se jen můžu přidat ke gratulaci Deni a Pokymu. Stoša to pěkně rozbalil a řádně se pochválil, ono to nikdo neumí líp, že Honzíku :-))). A já jsem nakonec taky jsme neskončil zle, 42. místo v propadáku roku :-). Všem patří dík, kdo se podíleli na príma atmosféře. ... a LC 2013 odešel do historie :-/

    OdpovědětVymazat
  10. Gratulace všem!!! Díky LC jsem se před rokem přidala k VZS a díky za to. Jste všichni supr a těším se na další akce. Lenia

    OdpovědětVymazat
  11. Leni a my jsme rádi, že Tě máme :) Poky taky moc gratuluji, tak jsme to nakonec vybojovali ;)
    Deni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, jste borci oba dva, Deni a Poky! Gratuluji. I když ono to vlastně bylo jasné, když vám to zepředu jistila týmová jednička. :-) Berďa

      Vymazat