Porubský sprinttriatlon 2013

       Dne 1.5.2013 se pořádal v Porubě a okolí triatlon v rozsahu 500m plavání v bazénu, 21km na kole a 6km běhu. Za oddíl jsme se zúčastnili ve složení Poky, Malča a já. Po loňské premiéře to byl můj druhý. Letos jsem se těšil na výhodu silničního kola, protože loni na horském to bylo téměř beznadějné. Nastala ovšem i jedna nevýhoda, a to únava a nedostatečná regenerace po 12-ti hodinovém sobotním ultramaratonu. Touha po osobáku v bazénu a vyzkoušet si silničku proti ostatním borcům však byla silnější a proto jsem se na start postavil. 
       Ráno z domu jsem vyrazil brzy a na bazénu v Porubě jsem byl mezi prvními, vyšlo na mě startovní číslo šťastná sedmička. Pak jsem si odvezl kolo do depa a vrátil se na bazén na plaveckou část. Tam jsem již potkal Pokyho a Malču. Oba byli v dobré náladě a těšili se na závod. Nejdříve jsme se převlékli v šatnách, šli se rozplavat a pak už jsme jen hledali kolegy, se kterýma jsme tvořili čtveřice pro plaveckou část. První z nás plaval pětistovku Poky a s časem 7:32 potvrdil, že plavecky je na tom nejlépe. My jsme s Malčou šli do společné rozplavby. Zahájil to v solidním tempu Malča, já se schovával hned za ním a šetřil nohy. Posledních  200m jsem šel vpřed a pořádně zabral. Výsledný čas 7:43 byl o 27 vteřin lepší než loni. Malča plaval za 8:06. Potom jsem se šel vyplavat a jelikož bylo času dost, vlezl jsem si i do páry a lehce regeneroval.
       Start kola byl v 12.30 a začínali jsme postupně podle pořadí z bazénu s příslušnými odstupy od předchozího závodníka. Proběhl jsem depem sebral kolo a pádil do cyklistické části. Hned v úvodní rovince jsem pochopil, že po rovině jsem jeden ze slabších, ale jak říkám měl jsem ještě vytuhlé nohy po ultra. V kopcích za Martinovem už to bylo lepší a s některýma jsem držel solidní tempo. Při sjezdech jsem se také neztrácel. Nicméně Malča mě sjel hned po pár kilometrech. Na silničce jsem byl o pět minut lepší než loni na horáku. V cyklistické části jsem byl 50. což byla polovina startovního pole, takže spokojenost. 
       Do čtyř běžeckých koleček jsem vbíhal s určitou ztrátou na Malču, kterou jsem pak nevědomky stahoval, ale před sebou jsem si ho moc nevšiml. Svalovina dolních končetin už byla opět značně bolavá a zakyselená, ale i tak jsem si doběhl pro krásné 40. místo celkově. Dokonce musím uznat, že poprvé při triatlonu, zvláště při přechodu z kola do běhu jsem se netrápil jako pokaždé, ale konečně mi i ty nohy celkem běžely. V prvním kole jsem sice popadal dech a jel na dluh, v druhém kole jsem se zklidnil, ve třetím to běželo tempově a ve čtvrtém se dalo snad i zafinišovat do závěru.
       Malča byl v celkovém pořadí 38. a naše triatlonová jednička Poky 7., v kategorii však zvítězil. Takže gratuluji oběma a hrozně se budu těšit, že letos nějaké další triatlonky vyjdou do termínovky. 

2 komentáře:

  1. Těš se, těš, Oravamana už máme zaplaceného. A včera večer jsem seděl nahoře na Pustevnách s Horskou službou, a jak zkušení borci povídali, závod to nebude jednoduchý. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těším se moc, se silničkou v kopcích mi to celkem jde, takže čím míň rovin tím líp.

      Vymazat