Zlatý podzim Vratimov

       V sobotu 10.října 2015 jsem se premiérově zúčastnil dalšího běhu v blízkém okolí a to ve Vratimově. Konal se zde zajímavý závod na 10km, o kterém jsem už hodně slyšel, ale dosud jsem neměl možnost se zde podívat. Většina kamarádů odjeli zápolit na Budapest maraton a já si potřeboval něco zaběhnout pro útěchu. Vždycky jsem rád, když běžím něco nového. Pro běžeckou termínovku na další rok je pak z čeho vybírat. A když má člověk hodně delších běhů, tak se pak i těší na nějaké kratší, kde to může pořádně rozbalit. Navíc jsem se po delší době potkal s Pokym, takže jsem měl zase šanci se na něj dotahovat. 
       Na prezentaci jsem dorazil asi hodinku před startem. Zázemí před závodem jsem si udělal v nové práci ve vratimovské rehabilitaci, protože to bylo jen kousek od kulturáku, kde byla registrace, i od startovní a cílové čáry. Takže jsem byl docela v klidu a měl spoustu času. Ten den bylo docela chladno. Rozklusání jsem si splnil již po ránu v Bělském lese, ať pak nemusím po závodě nabíhat kilometry pro přiměřenou denní dávku. Start ve Vratimově byl až v 10:30. i tam jsem se krátce rozcvičil a rozběhal společně s kolegou-šéfem z práce. Oblékl jsem se docela na lehko. Po závodě jsem vnímal, že to chtělo třičtvrťáky přes kolena. Jinak to docela šlo i s krátkým rukávem. 
       Na startu se nás sešlo víc než osmdesát, což dle pořadatelů byla velmi slušná účast. Vyrazili jsme hezky svižně. Nemusel jsem hledat nějaké speciální tempo. Trasa byla docela pestrá se zatáčkami a četným stoupáním i klesáním. První čtyři kilometry jsem se držel ve trojici s Rosťou trávníčkem a Ríšou Helclem. Poky mi utekl asi o 150 metrů, ale docela jsem na něj viděl. při sběhu se mi vzdaloval, po rovině a do kopečku jsem se dotahoval já. Od pátého km běžím celkem osamocen, lehce jsem asi přidal jinak bych se od kluků neodpoutal. Ale zároveň vidím, že Poky má velký náskok. Dobře si mi dýchá a tepovka se taky drží v normě. Myslím na poslední kilometr, abych ještě mohl přidat. Z předních pozic lehce odpadá mladý atlet Sergey ze Slezanu FM. Na osmém km. jsem ho docvakl. Na chvíli jdu před něj, ale z kopce mě zase dává a vypadá na to, že na závěr si nějaké síly nechal. Aspoň se snažím za ním uviset, ale musím teda valit naplno, však co, už se blíží konec. Závěrečnou stovku ještě vystupňoval, tak jsem ztratil 5 vteřin. V cíli jsem maximálně spokojen ve výborném čase 36:29 a jen 18 sekund za Radimem. Vítěz Milan Hrazděra z Břeclavi zaběhl skvělých 32:34. Minulý týden jsem si parádně užil Majklův krosík v Hošťálkovicích a teď i ryze silniční závod ve Vratimově a jsem rád, že i ta běžecká rychlost při kratších závodech se stále zlepšuje.
       Po závodě jsme si s Pokym a ostatníma poseděli v kulturáku, dali jsme si horký čajík a vynikající zelňačku, pokecali jsme si kdo, kde, co běžel a odzávodil, vyslechli jsme vyhlášení vítězů v trochu netradičním pojetí a rozešli se domů. Další fajn závod si můžu zaškrtnout a na příští rok skládání termínovky bude opravdu vysoká matematika.

Žádné komentáře:

Okomentovat