Xtreme triathlon Brušperk

       V historii našeho webu se 13.6.2015 zapíše jako den o kterém byly napsány tři články. Všechny články mají jedno společné: horko, horko a zase horko, ať už v Kiertzi, na Dolní Moravě či v Brušperku. Já jsem se v tento den zúčastnil právě triatlonu v Brušperku. Jezdím tam již několik let a ani letos jsem nechtěl chybět. Horko bylo už od rána. Tradičně jezdím na závod na kole. Přijíždím již před desátou, ačkoli start je až v 11.15. Obvykle se jdu zaregistrovat, zaparkovat kolo do depa, přezuju se do tenisek a jdu se rozběhat. Vedro začíná být nesnesitelné, takže se svlékám do plavek a jdu se raději rozplavat. Mírně zchlazen pak už čekám na start závodu.
       V Brušperku se plave 800m v místní přehradě, pak se jedou dva okruhy po 14km na horském kole. Trasa kola je docela extrémní a zajet bez zaváhání je pro mě stále výzvou. Běh je krátký, pouhé 4km, ovšem se solidním kopečkem, který v horku dokáže potrápit. Letos byl na závod přihlášen Rudík i Koudy, ale oba z určitých důvodů nakonec nestartovali. Takže za nás tam byla Peťka Šustková a já. 
       Doba startu se přiblížila, nasazuji plavecké brýle, vyslechnu si odpočet a startujeme. Ze začátku se tam docela plácáme jeden přes druhého, než se vytvoří nějaké rozestupy. Po první stovce už mám své tempo a pozici a plave se mi fajn. Za obrátkou se cítím velmi v pohodě a tak přidávám do záběrů a více přikopávám nohama. Po plavecké části jsem šestý s krásným osobákem vylepšeným o více než půl minuty. Ale to nejtěžší teprve přichází, drsná cyklistická část. Tradičně mám půjčenou Orlíkovu mašinu. Horské totiž nevlastním, protože více jezdím silničku. V prvním okruhu si dávám pozor hlavně na kros přes potůček, který zdolávám plynule. Posléze prudké stoupání v oblasti pod Krmelínskou vodárnou také dávám, sice na nejlehčí převod, ale v kuse. Pak už je to docela jízda, šlapu si svoje, několik borců mě přejíždí a neudržím se ani za Luckou Materovic, bo je prostě ve famózní formě. V druhém kole, hned za potůčkem najíždím téměř do stromu, na pár vteřin zabrzdím, ale ihned pokračuji dál. Stoupání pod vodárnou jedu opět čistě. Špičku sedla mám sice vraženou mezi půlky a ležím na řídítkách, ale rvu až do pálení ve stehnech. Zase mě sjelo pár borců, ale nijak mě to netrápí. Cyklo část mám o necelé dvě minutky horší než loni, ale vzhledem k horku jsem spokojen. V depu se rychle přezouvám a snažím se něco dohnat v běhu. Moc mi to sice neběží, avšak postupně sbíhám pár lidí. Dva místní obyvatelé podél cesty sprchují závodníky z hadice, což je maximálně příjemné povzbuzení. Už zbývá jen seběhnout k přehradě a závěrečné kolečko. Ještě trochu se snažím tlačit na pilu, abych už byl v cíli. Dokončuji na celkovém 17. místě, čas o malinko horší, za to posun v pořadí poprvé v první dvacítce.

4 komentáře:

  1. Já všechny triatlonisty obdivuju.A v tom vedru navíc...Stošo palec nahoru,jako že good.A Petře samozřejmě také!

    OdpovědětVymazat
  2. Stoso, paradni umisteni! Byva tam uz solidni konkurence! Uz jsem zacala uvazovat nad prihlasenim do Kiertze, ale pokud se to bude konat ve stejnem terminu, Brusperk bude mit (Lenicko) prednost!!! :) Kac

    OdpovědětVymazat
  3. Kačenko tak si pak alespoň vzájemně pošleme mms ze stupňů vítězů 😊

    OdpovědětVymazat