Horský běh na Lysou, 28. 7. 2012

Tuto sobotu se zase běželo na Lysou. Touto či podobnou větou začíná na našem webu téměř každý článek, který je publikován v listopadu, prosinci, lednu či únoru. A myslíme tím vždy nějakou z etap unikátního běžeckého seriálu Lysá Cup. Ostatně náš oddíl je s tímto závodem úzce svázán. Pro mladší či pamětníky se špatnou pamětí je asi dobré připomenout, že první závod, ve kterém se VZS objevilo, byla 4. etapa LC ročníku 2007/2008. Bylo to přesně 25. 11. 2007 a za VZS startovali Koudy a Malča.

V tomto případě, jsme ale na Lysou neběželi díky LC, ale kvůli účasti v SAUCONY Českého poháru v běhu do vrchu 2012, ale to nebyla ta hlavní změna. Největším a nejviditelnějším rozdílem bylo to, že se běželo v červenci. A poznat to bylo již při cestě na závod, kterého jsem se zúčastnil já (Berďa), za krásnou část VZS Ivon a Deni, za zkušenou část VZS Keňan Martin a za naši nezdolnou část Stoša. Nejen, že narozdíl od LC jsme nemuseli řešit, zda Martinovo auto nastartuje, zda ho vůbec odemkne a podobně, ale i v autě byla zcela jiná atmosféra. Nikdo nenadával, že v té zimě se mu ven nechce, nedohadovali jsme se, zda brát sebou nesmeky. A jak je nasadit tak, abychom je neztratili a hřeby byly ve správné pozici. Tedy pokud možno, aby směřovaly dolů a nebyly zaryté do boty. Stejně tak jsme se nemuseli dohadovat, kolik si na sebe brát triček a jestli je to na bundu či ne a když už jsme u toho oblečení, tak při cestě na LC nebyly Deni a Ivon nikdy tak "nalehko" jako tuto sobotu. Což jsme s Martinem i Stošou samozřejmě oceňovali a Martin se aspoň při řízení zbytečně nerozptyloval pohledem přes přední sklo. A jiné to bylo i na místě startu, při závodu i při doběhu. Nezúčastněný čtenář si rozdíl představí snadno, stačí se jen podívat na fotku po doběhu etapy LC a na fotku po doběhu tuto sobotu. Změna je vidět na první pohled!

V samotném závodě jsem běžel, na co jsem měl, tedy jako obvykle - vzadu. Takže jsem si mohl vychutnávat pohledy na okolní krajinu i okolní děvčata. Zato vpředu se děly věci. Stoša se šetřil na nějaký noční 40 km výklus s Jarkem a tak nevyhrál, zklamal, a udělal si akorát osobní rekord. Těsně za ním doběhla Deni, která byla v ženách o prsa čtvrtá a s mírným odstupem se za nimi dostala do cíle Ivon, která porazila o prsa Martina. Podrobnější informace o průběhu závodu v přední části získáte od našich borců anebo také ze článku Zdeňka Smutného pro www.bezvabeh.cz. Takže když shrnu pocity z letního běhu na Lysou horu a vezmu v úvahu všechna pozitiva, nabízí se otázka nebylo by lepší protáhnout LC do léta? Co myslíš, Stošo?

Výsledky

Fotky na stránkách Františka Rašky.
 

7 komentářů:

  1. moc hezky jsi to napsal,byl to prima závod.Doufám jen, že Stoša s Jarkem přežili noční běh a hodí sem taky nějakou zprávu.
    Martin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Noční běh vlastně nebyl, zapoměl jsem hůlky v buse, měl jsem dvakrát průjem, doběhl jsem z Bílé na Třeštík, zmoknul, tak mě Jaryn naložil a odvezl domů. Hůlky mě mrzí, takže celkově smutek a pláč.

      Vymazat
  2. perfektní článek a úžasný zážitek!!! :-)
    ivon

    OdpovědětVymazat
  3. Bylo to opravdu najs :) Běželo se krááásně :) Berďo úžasný článek!!! :)
    Denisa

    OdpovědětVymazat
  4. Tož to jsem zase o cosi přišel :-( Holky běžely jako vítr. Jak to tak půjde dále, tak se pomalou odporoučím dozadu ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. všem gratulace. Berďo,pěkný článeček. Před holkama smekám... perfektní výkony. Lenka

    OdpovědětVymazat
  6. Já na tebe, Jaryne, vzadu počkám. :-)

    OdpovědětVymazat